Persiapan Raya # 2

Assalamualaikum....
.
Ada tinggal 4 hari lagi mo raya ni.....ni sambungan entri saya itu hari tentang persiapan menyambut raya... hari tu 60% dah siap, hari ni dalam 80% siap...semalam suda beli kasut anak2 saya yang lelaki tu dan beli sepasang lagi baju kurung untuk uminya ni.....cukuplah 2 pasang baju raya kan...nda payah membazir.....tinggal lagi mo cari tudung yang sepadan ngan kaler baju dan juga kasut cumil untuk si Baby Damia....kuih raya mungkin mo tambah sikit tapi beli jak.....tahap kemalasan suda menguasai diri ini...mo buat kuih raya pun nda bersemangat suda sebab hati suda di kampung......ooo kampung ku yang indah permai Kota Marudu....
.
Beli baju kurung semalam dekat Jakel jak...bole tahan juga lawa, ada discount 30% - 50% lagi....mula2 ingatkan mo beli baju kurung polka dot kaler biru tua tu tapi saiz pulak tidak ada...last2 beli baju kurung kaler biru juga tapi yang ada manik2 blink2 tu...ntah apa suda nama baju kurung tu....ada macam vorcosue kah tu torquise kah...nda paham saya...masa cari saiz tu konpiden gilak minta saiz L dan XL.....biasalah sedar diri gak yang saya bersaiz besar (besarkah kamu orang tengo? )....jurujual tu bagi saiz L dan M....so mentest2 lah kunun ni...saiz M...wah muatlah kunun...cun2 lagi....nda sangka ni saya telah bersaiz M (dengan muka bangga sekarang ni)....tapi macam tida percaya juga saya test yang saiz L...wahh suda macam pakai karung guni lah pulak.....tidak sia2 puasa sebulan....dari saiz L ke M.....terpaksalah makan berhati2 untuk menten semasa raya nanti, itupun kalau dapat tahan nafsu tengo makanan yang sedap2 tu....umi mesti kuat semangat ;p

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post