Peraturan Baru - Tahap Ketelusan Cahaya Cermin Gelap (Tinted) Kereta 2014

Assalamualaikum
 
 
Saja kongsikan di sini walaupun aku bukan ambik kisah pasal tinted2 cermin ni. Hari tu beli Cik Alputih tu, hubby yang uruskan semua pasal tinted tu. Memang aku ada suruh hubby tintedkan cermin sebab tak mo juga terlalu terang, tadi cakap tak kisah ;P luas mata memandang orang kata, dari jauh orang nampak siapa yang drive keta tu...tapi tahap peratusan2 gelap tu aku tak tahu pulak.
 
Yang aku tahu cermin cik Alputih tu, cermin bahagian sisi depan tu gelap sikit jak, kata hubby no 1 (no 1 katanya tebal tinted tu, aku pun tak tahu cam mana nak terangkan hehe)....yang belakang tu pulak agak gelap memang gelap sedikit, kalau orang menghendap dari luar langsung tak nampak ahaks! Tapi setakat ni tak adalah pulak encik polis tu tegur...dah banyak kali juga keta ni lalu kat road block.....maknanya tinted si Alputih tu ikut peraturan jugalah ...hehe
 
Ni aku kongsikan tahap ketelusan cahaya cermin gelap yang dibenarkan oleh JPJ 



Sumber : SINI
 
 
 
Note : Lepas ni baca ni sila check cermin keta korang :)
 
 
 


3 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. Datang dari segmen kak Mia. Nice blog :)
    official blog --> http://fiqansz.blogspot.com
    Dan jemput join giveaway fiqa dengan hanya melengkapkan 3 syarat mudah ^^

    1). Infinite Last Romeo Giveaway

    GRAND PRIZE / TOP REFERRAL (1 winner):
    1x Infinite Last Romeo Official Album

    LUCKY DRAW (16 Winners):
    1x MP3 shuffle + 2GB Memory Card (All copy of Infinite Album in it)
    1x INFINITE Replica Jersey (all members available)
    2x INFINITE Special Limited Edition Button Badges
    1x Infinite Key Holder
    1x INFINITE Button Badge
    2x Notebook
    8x Topup RM5

    Giveaway end: 15 Jun 2014


    *Click on the link below to enter:
    INFINITE LAST ROMEO GIVEAWAY BY FIQA NSZ


    2). Segmen Saya Nak Doodle 48 Jam by Fiqa Nsz

    Hadiahnya:
    Peserta terawal x5 - Doodle
    Peserta Random x5 - Doodle

    Segmen Tamat pada 7hb Jun tepat pukul 1 AM.

    *Klik pada link dibawah untuk menyertai:
    SEGMEN SAYA NAK DOODLE 48 JAM BY FIQA NSZ

    ReplyDelete
  2. OOOO gitu yeh.....tapi mmg tau yg depan sekali tu tak boleh gelap sangat...yg belakang sekali tu tak pe.. cuma tak tau le berapa percent...TQ berkongsi Mia
    Mia...nape mcm lembab je blog awak ni...lambat sangat nak loading tunggu nak mengomen? ( Blog Okje ok tak?)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post