Bila Shamzi bercakap

Assalamualaikum...

*
*
Tadi pagi macam biasa, bangun pagi, saya masakkan bubur untuk Baby Damia sambil iron baju kerja...hubby macam biasa bangunkan Shumi dan Shamzi dan mandikan diaorang.....antara Shumi dan Shamzi ni, Shamzi si adiklah yang paling liat mo bangun...siap nangis lagi di awal pagi sebab malas bangun...dari dalam bilik, saya dengar suara hubby dan Shamzi bercakap
*
*
Perbualan antara Baba (Hubby) dan Shamzi
*
Baba : Shamzi cepat bangun, mandi, pegi sekolah, nanti kita lambat ni sampai...
Shamzi : eeehhhhhh (start mo menangis sudah ni), inda mo bah Baba, penat bah saya ni.....
Baba : alaa Shamzi cepat bah, lambat bah Baba ni nanti....Baba kasi tinggal jak ko ni....baru ko tahu...satu-satu orang di rumah....cepat mandi !!!
Shamzi : tidak mo mandi baba, penat saya ni........(masa ni Shamzi ok suda, tidak menangis tapi mula bagi alasan)
Baba : cepatlah bah mandi Shamzi (sambil siram air di badan Shamzi)
Shamzi : dulu-dulu tu Baba, saya sudah mandi, tidak payahlah mandi lagi (mo terketawa saya dengar alasan si Shamzi)
Baba : aaaa itu dulu, sekarang lain, bah cepat mandi !!!! (jawapan hubby tapi saya tau dia tahan2 ketawa, konon2nya mo buat muka garang supaya Shamzi ikut arahan)
Shamzi : (mandi sudah tapi masih bercakap) Baba nanti kita naik kereta baru pegi sekolah a'a (kereta baru yang dimaksudkan oleh Shamzi actually keta kami yang ke-3 tu, bukan baru tapi keta 2nd hand yang baru keluar workshop sebab rosak...so keta ok suda jadi hubby ambil semalam dari workshop, Shumi dan Shamzi pun ikut sekali....punyalah teruk 'muka' keta tu dengan habuknya, minyak hitamnya sana sini, boleh2 Shamzi cakap baru)
Baba : Bukan kereta baru tu kereta rosak....
Shamzi : oooo....kita naik kereta rosak a'a Baba pegi sekolah, saya mo duduk depan.... (muka penuh keyakinan lagi tu)
Baba : ----------- mati kutu.....tidak tahu mo jawab apa lagi....
*
*
Saya di bilik senyum2 satu orang.....memang susah bercakap dengan budak umur 4 tahun ni.....(^_^)
*
*
Muka budak umur 4 tahun

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post