Cerita seram lagi....

Assalamualaikum....
.
Hari ni mo cerita sedikit seram dan misterilah kunun....bukan sengaja mengada2kan cerita tapi ini berdasarkan kepada pengalaman saya sendiri....alkisahnya berlaku pada malam hari raya kedua yang lalu...kan hari tu saya ada bagitahu yang saya, hubby, anak2 dan mama serta adik perempuan saya si Lina balik lewat dari KK selepas pegi beraya....cerita ni seakan2 sama dengan post saya yang terdahulu, kalau yang belum baca, silalah baca disini Misteri
.
kalau sesapa yang berasal dari daerah Kota Marudu mesti tahu kalau mo balik ke sana dari sebelah KK mesti melalui jalan Ulu Kukut.....kawasan ni sebenarnya kawasan hutan simpan dan jalannya agak teruk sedikit sebab kawasan berbukit bukau....kalau limpas masa malam memang gelap dan sunyi sebab tida lampu jalan...dipendekkan cerita, kami limpas jak kawasan tu, saya terdengar orang menangis sayup2, tapi saya tidaklah kunun pikir yang bukan2 masa tu, mungkin si shumi atau si shamzi yang menangis, masa tu mama, Lina dengan Shumi dan Shamzi duduk di belakang. Diorang tengah syok2 tidur masa tu. Adalah dalam 5 minit gitu saya terdengar suara orang menangis tu....
.
Sampai di rumah, mama tiba2 tanya, sapa menangis dalam kereta tadi ? saya pun dengan selambanya jawab, alah diaorang shumi atau shamzi yang mimpi menangis tu.....mana ada dorg nangis, dua2 pun tidur, si Lina pun tidur jugak, kata si mama pulak.....jeng jeng jeng.....kalau bukan dorg yang menangis, si baby Damia pun masa tu tidur nyenyak jak....sapa pulak yang menangis????? bukan saya dan mama saja yang dengar tangisan tu, hubby dan Lina pun dengar jugak.......dengan secara automatiknya bulu roma menegak.....patutlah tangisannya sayu jak..........nda mo teka lagi sapa yang menangis tu, pandai2lah buat andaian sendiri yek....ini bukan cerita dongeng tapi kenyataan....memang ada yang ikut kami malam tu tapi tidak tau siapa... allahualam....bukan kita jak yang tinggal di bumi Allah ni kan.....

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post