Hari Raya 2010....dan Biskut Raya Episod 3


Sedar tak sedar suda masuk hari ke-8 umat Islam merayakan Hari Raya Aidilfitri tahun ni.....saya suda bersiap sedia untuk mula kerja kembali lusa ni setelah hampir 10 hari bercuti sakan....Hari Raya pertama memang perut kenyang tul..mana tidak lepas sembahyang raya dah jalan rumah orang dah sampailah ke malam.....Raya kedua pula terpaksa stay kat rumah sebab saudara mara nak datang beraya so dari pagi sampai ke petang masak2 jelah apa yang patut....Raya ketiga stay kat rumah je tunggu orang datang...malas dah nak berjalan...lebih seronok stay kat rumah ngan family.... best sangat.......
Biskut Raya Episod 3...
Ingat lagi hari tu saya berjaya tapi tidak seberapa membuat biskut almond london.....gembira sekejap saja...malam raya tu kira2 nak menyusun biskut rayalah kunu....terus dengan bangga mengambil biskut almond london ku itu...tapi macam semacam jek saya tengo biskut ku tu....dengan berdebar2 bukalah bekas tu kunu.......makkkkkk biskut ku berkulat................macam mana pula bole berkulat ni....gelinya saya tengo...sudalah saya bertungkus lumus membuatnya...tiba2 jak berkulat...apa sebabnya ni..takkan sebab awal seminngu saya buat biskut tu atau tempat simpan yang tida sesuai atau bahan2nya ataupun saya yang tida pandai membuatnya.....sedihnya hati ku ini...dengan berat hati dan tangan terpaksa juga malam tu saya membuang satu bekas biskut almond london ku yang berkulat itu.....nasib baiklah adikku ada menempah biskut almond london kalau tidak tak merasalah kami almond london tahun ni....huhuhu sedihnya cite malam raya saya ni.....

2 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. alala..bekulat kah.. msti ada ramuan yg tetinggal o telebih ni..hehe

    nda pa cuba lagi bisuk, nda pyh tggu smpai raya hehe

    bah, slmt ari raya a :)

    ReplyDelete
  2. itulah nc.....malas sya oo...nda pa percubaan kali pertama tu...klu bilang ramuan rasa dia macam biskut almond london yang selalu kami beli tu...mungkin cara penyimpanannya kali kan...suhu terlampau panas barangkali...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post