Hotel Management...........

emmmm.....sedang aku asyik menatap skrin komputer, tiba2 aku teringat kembali semasa aku belajar di UMS...tak tahulah napa aku tiba2 teringat plak...kalau nak tau sebenarnya aku tak pernah terfikir untuk mengikuti kursus Pengurusan Hotel ni tapi paham2 jalah masa isi borang nak masuk U tu, lum terfikir apa2 lagi tentang masa depan..yang penting dapat masuk U, kursus mana yang nak ikut tak penting...tapi dengar jugalah cakap kawan2, bagus ambil Kursus Pengurusan Hotel ni...kerja nanti gaji dia besar...memang betul gaji besar tapi separuh daripada kehidupan hanya di tempat kerja...meaning nya kerja yang kawal kita bukan kita yang mengawal kerja...rasa2 paham ke ngan apa aku cakap ni...
Ingatkan aku seorg ja yang ambil kursus ni...rupa-rupanya si teng, si cath pun ambil kursus ni...di sebabkan kursus ni kami 3 orang jadi rapat sebab masa kat sekolah menengah dulu aku ngan cath tak berapa rapat tapi memang kawanlah sebab satu kelas...c teng sajalah geng aku dari sekolah menengah dulu...kalau c teng terbaca ni mesti dia ingat tentang 'buku' cerita fantasi kami tu...manalah suda buku tu..tak tau si atie ada simpan lagi ke tidak...lucu tul..he he.......oooppss to be continued...
04/11/2008
bermulalah kisah hidup kami bertiga di UMS......biasalah orang kampung2 masuk bandar ni ada jakun2 sikit...sikit lah nda banyak......kiranya aku, cath ngan teng masih kebudak2an..tidak macm si mimie...matured suda masa tu...oooppss lupa plak bagi tau simimie pun rakan sekelas ngan aku. Dapat masuk U yang sama gak tapi dia ambil course lain jadi kami tak selalu dapat bersama2....yang paling aku lucu sambil bole tersenyum seorang2 (sekarang pun aku tersenyum lah ni)...semasa aku, cath ngan teng tutorial subject PPIB tu..apa suda subject tu..sejarah pembangunan....emm..lebih kurang cam tulah...tutorial tu sebelah malam...tempat kat bangunan sekolah sains ke PPIB tu...tapi masa tu UMS masih dalam proses pembinaan...kira masih bau2 simen lagi lah...so di pendekkan kan cerita lepas tutorial kami terburu2 mo balik..masa tu kolej kediaman kat Kingfisher Park...mo kejar bas..untuk mencabarkan lagi kami punya perjalanan kami bayangkan kononnya kami di kejar oleh penjahat..apalagi berkejaranlah kami turun tangga dan keluar ke pintu besar UMS....masa tu my sister ngan si Hassan ada...mungkin diorang hairan apasal budak 3 orang ni berlari macam di kejar hantu...kalau ingat balik kan..malu ada seronok pun ada..yalah mana mau dapat pengalaman macam tu kan.....mungkin masa tu si Hassan berfikir...sungguh x sopan anak dara 3 orang ni..suda besar panjang pun masih lagi main kejar2 macam budak2....tapi sekarang ni anak dara yang 3 orang ni dah matured dah...aku dah ada 2 orang anak, si teng dah ada seorang anak...si cath..aku doakan dia agar dapat jodoh cepat2..jgn marah ya cath...cepat2 kahwin ki supaya anak2 kita besar sama2......to be continued lagi

2 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. hahaha..tq sebab ko wish juga sa dpt jodoh cepat. ko ingat ka sambil kita lari, kita bayangkan kita kena kejar hantu..itu yg buat kita makin cepat lari..hisk2.. gila juga o kita kan..hahahhaha

    ReplyDelete
  2. memang sa rasa masa tu kita ada short sikitlah....sudah besar2 pun main bubut2...he he he

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post